Welcome to Barbados - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu Welcome to Barbados - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu

Welcome to Barbados

Door: Joost Willems

Blijf op de hoogte en volg Joost

14 Januari 2014 | Barbados, Bridgetown

Daar zitten we dan, na maanden fantaseren en foto's bekijken zijn we nu dan eindelijk op Barbados. Gister om vijf uur ging de wekker, waar het normaal best lastig is om je bed uit te komen om vijf uur s'morgens had ik er gister toch weinig problemen mee. Hup de auto in en op naar schiphol. Nick zat daar al te wachten en Tom(t zal ook is niet) kwam als laatste aan. Toen was t toch echt tijd om afscheid van Nederland te nemen, ik was er al vanaf omdat ik mam had thuisgelaten en pap meteen op t vliegveld vaarwel had gezegd. Maar ik had toch het langste familie om me heen omdat heel toevallig in het eerste vliegtuig naar Londen ook Sophie, Jennie & Rosalie zaten dus ik kon nog even rustig afscheid nemen van mijn schoonzusje en mijn kleine nichtje. Waar wij rustig over konden stappen omdat we 2 uur en 45 minuten hadden was dat voor Sophie toch net wat harder rennen want die hadden maar drie kwartier. Dus die renden t vliegtuig uit en hebben volgens mij ook hun vlucht gewoon nog gehaald gelukkig. De tweede vlucht was net wat langer, 8 uurtjes maarliefst. Het zouden er eigenlijk bijna negen zijn maar gelukkig vlogen ze lekker snel en waren we er wat eerder. Nou ben ik geen ervaren vlieger dus toen we aardig wat turbulentie kregen door de sneeuwstormen in Amerika was dat wel even wennen. Een uurtje of drie schudde en butste t aardig in het vliegtuig maar we hebben Barbados gehaald.
Het moment waarop ik het vliegtuig uitstapte was een geweldig moment, de Caribische zeewind blies een heerlijke warme lucht in mijn gezicht en toen kwam een klein beetje het besef waar ik naartoe ben gegaan. Toen meteen onze eerste wetsovertreding begaan, wij dachten met de eerste de beste palmboom even op de foto maar nadat we die gemaakt hadden werd een beveiliger lichtjes boos op ons, verder niks aan de hand gelukkig. De douane deed niet heel moeilijk en we konden door, tassen opgehaald en vervolgens opzoek naar een taxi. Dat was zo geregeld, we hebben gewoon de officiële vliegveld taxi gepakt en moesten 30 dollar betalen voor een rit van 40 minuten dus dat viel ons niet tegen. Enige mooie was dat halverwege de rit die taxichauffeur zegt dat ie niet weet waar ons adres is, gelukkig dat we een mail met een routebeschrijving hadden uitgeprint en daarmee hebben we t toch gevonden. Op het eerste oog is het allemaal een beetje "crappy" maarja dat hadden we natuurlijk ook wel verwacht, toch gaat het allemaal even wennen worden om hier mijn draai te vinden en met een gerust hart rond te lopen maar dat zal vanzelf wel komen. Tito onze huisbaas en zijn vrouw Margaret zijn echt super relaxte mensen. Eerst een rondleiding gehad door het huis en daarna met Tito een rondje gereden door de buurt. Meteen ons eerste eten van Barbados gehad, een heerlijke plaatselijke delicatesse genaamd KFC jaja de Hollanders gaan op reis en gaan meteen fastfood eten. Tijdens de rond rit heeft ie ons de campus laten zien en verder gewoon een rondje door de buurt, waar we meteen de eerste man die in de berm lag te schreeuwen tegen kwamen. Hij lag daar gewoon volgens mij stomdronken te schreeuwen over weet ik veel wat. Toen we terug waren nog even met Tito en Margaret gebabbeld en toen die wegwaren meteen WiFi aangegooid en het thuisfront op de hoogte gesteld. En toen maar is lekker gaan pitten want ik was kapot.
En nu is het de volgende ochtend, een gevoel van What the hell doe ik hier en het gevoel van nou Eindelijk gaat het avontuur beginnen zitten een beetje door mekaar heen. Ik ben super blij dat ik er ben maar ben ook nog wel een beetje nerveus over wat er allemaal gaat gebeuren en hoe mensen naar ons kijken, aangezien we er toch een beetje anders uitzien. Maarja mijn motto is altijd geweest "alles komt goed" dus dat is nu ook gewoon zo dus we gaan maar is een wandeling maken en kijken wat er hier te beleven valt!

  • 14 Januari 2014 - 09:20

    Petra:

    Ha Joost,
    Klinkt allemaal fantastisch. Ik denk dat je de tijd daar wel door komt. Vooral veel genieten en ook nog een beetje studeren!
    Veel plezier daar.
    Lieve groetjes van je tante

  • 14 Januari 2014 - 11:26

    Marloes:

    Haa neefje!!

    Klinkt goed zeg!! Ga er toch maar eens hard over denken om nog eens te komen bbq'en daaro!
    Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden op de campus. Wanneer moet je daar beginnen?
    Ik wens je een leerzame en leuke tijd toe daar, maar uit eigen ervaring weet ik dat dit vast helemaal goed gaat komen! Een tijd om nooit te vergeten, dus geniet er volop van!

    Liefs, Marloes.

  • 14 Januari 2014 - 18:55

    Gerda:

    Ha die Joost,
    Prachtig verhaal, alleen die sneeuwstorm he, wat geweldig dat Tito jullie al de omgeving heeft laten zien.
    Hier begint het ook door te dringen dat je voorlopig echt niet thuis binnen komt lopen, met Sophie is alles prima zitten ook in de zon 25 graden, heeft mij vanavond nog gebeld.

    Joost ik laat weer wat van me horen en houd ons allen van je avonturen en het "studeren natuurlijk".
    op de hoogte, en wen er ook aan dat je hier veel luxe gewend bent en nu even een stapje terug moet doen.
    En doe veilig aan in de avonduren totdat het kan he?
    Veel liefs, groetjes en tot wederhoren. je ouders.

  • 14 Januari 2014 - 19:31

    Gerda:

    Hoi Joost, Tom en natuurlijk Nick,

    Ja, daar zitten jullie dan inderdaad na al die voorbereidingen. We hebben gelukkig al gehoord dat de reis goed verlopen is en jullie een leuke ontvangst hebben gehad.

    En nou lekker genieten totdat de plicht (lees 'school') begint.

    We blijven jullie en al jullie berichten en verslagen volgen!!

    Groetjes, Hans en Gerda, oet Remunj

  • 14 Januari 2014 - 19:53

    Maayke :

    Heey broertje,

    leuk om te lezen wat turbulentie nu eigenlijk is, daar deden ze niet aan op de vluchten naar Thailand

    Ga genieten van de tijd die je hebt, want voor je het weet zijn de dagen weken en de weken maanden en moet je al weer dat vliegtuig in.
    Vrijdag al vast veel succes en plezier op school!

    ps. Ik heb het geluid van mijn laptop nu wel aan staan, zodat ik het hoor als je belt via Skype!




  • 14 Januari 2014 - 20:56

    Roel:

    Heey mannen,

    Ziet er allemaal super goed uit. Heel veel plezier. Hou je rustig voor de lokale vrouwen achter je aan komen ;)

  • 15 Januari 2014 - 21:16

    Kef:

    Keffie!!!

    Gaaf, geniet ervan kerel! Een onvergetelijk avontuur!
    Blijf vooral leuke dingen schrijven, ik volg je op de voet!


    Ik mis je nu al:'(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

20 jarige student bedrijfskunde MER die gaat studeren in Barbados!

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 857
Totaal aantal bezoekers 13004

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Roadtrip! Amerika en Canada

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Studiereis Barbados

Landen bezocht: