De tijd gaat snel joh, Soooooooow - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel joh, Soooooooow - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel joh, Soooooooow

Door: Joost Willems

Blijf op de hoogte en volg Joost

25 April 2014 | Barbados, Bridgetown

Aloha allemaal, het is alweer even geleden dat ik iets heb laten horen dus ik dacht laat ik dat maar weer eens doen. De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen, we zitten hier nog maar drie weken en dan zit ons avontuur hier er alweer op. Maar niet getreurd mensen ik kom nog niet naar huis, ik ga jullie eerst nog even een maand lang jaloers maken vanuit de Verenigde staten en Canada!!! Het is allemaal geregeld, de tickets naar New York zijn geboekt en de tickets naar huis vanuit New York gaan we morgen regelen. Connor en Timo gaan nu zeker mee en daardoor hebben we een auto en twee reisgenoten. We hebben een route uitgestippeld en daarbij een voorzichtige planning gemaakt, die waarschijnlijk helemaal de soep in gaat lopen maar daar kan niemand zich verder druk om maken, wel staat vast dat we van 8 tot 13 juni in New York zijn en 13 juni op het vliegtuig naar Nederland stappen.

Na een aantal lessen stond een paar weken geleden onze eerste surfwedstrijd op het programma, de mannen van de exchange tegen de vrouwen. Ik mocht als eerste het water in voor de mannen en heb een hoop golven gepakt en een hoge score neergezet van 9 uit 10. Mijn tweede run iets minder golven kunnen pakken maar nog steeds 7/10 gescoord. Helaas waren de mannen met een paar minder en konden de vrouwen gratis punten pakken omdat er geen tegenstanders meer waren en eindigde het in een gelijkspel. 'S avonds hadden we nog een etentje voor de verjaardag van een van de Finse dames. Daarna niet uitgeweest omdat de volgende dag carnaval op het programma stond.

Carnaval doen ze hier toch net iets anders dan thuis kan ik jullie verzekeren, maar het is zeker niet minder gaaf dan thuis. Het kwam hier op neer, er liep een grote stoet mensen achter een vrachtwagen met muziek aan en tussen de mensenstoet reden trucks waar je onbeperkt drank kon halen. Zoals ik al vaak gezegd heb is het dansen hier af en toe redelijk extreem, maar tijdens carnaval gingen de locals nog erger los dan normaal. We waren met een niet al te grote groep van buitenlandse studenten maar we liepen gezellig mee en de drank vloeide rijkelijk. Mam de rest van deze alinea kan je denk ik het beste niet lezen denk ik. Ik sta even in dubio aangezien mam toch wel doorleest, ja mam jij kent mij misschien goed maar ik ken jou ook. Ik zal het maar gewoon vertellen en nee mensen het is lang niet zo spannend als jullie nu allemaal denken, ik vind het gewoon leuk om een dramatische opbouw te creëren waar uiteindelijk een belabberd verhaal achteraan komt. Dus zoals ik zei waren er trucks met onbeperkte drank en laat onbeperkte drank nou eens een van mijn favoriete dingen op dit eiland zijn en laat nou toevallig mijn drinking buddy Kam Jessani ook aanwezig zijn. Ik en Kam en Andrew hebben een spelletje ontwikkeld waarbij we als we uitgaan elke keer dat we elkaar zien ons glas atten. Nou doen we dit normaal met bier maar hier was rum en coke toch wel een beetje de standaard dus wij gingen vrolijk door, en nee mam ik ben niet ziek geworden. Wel was ik aardig dronken. Nou na een heel stuk gelopen te hebben sloeg de drank goed aan en werd het feestje alleen maar leuker. Op een gegeven moment kwam er een local naar me toe en die vroeg waarom ik niet Bajan style met de vrouwen aan het dansen was, dus ik nuchtere Hollander als ik ben vertelde eerlijk dat het waarschijnlijk gewoon niks voor mij was. Dus hij zegt: ik ga het je leren en jij gaat het leuk vinden gegarandeerd. Dus hij loopt voor me uit op een zijn tenen borst vooruit vingertjes wapperend en zijn nek uitgestoken(dit loopje zullen Tom en ik nog wel een paar keer voor doen als we thuis zijn). Maargoed ik loop dus met die man mee en doe hem na, waar dat eerst nog een beetje ongemakkelijk ging had ik op een gegeven moment de smaak te pakken en ben ik met mijn leraar/Yoda meegelopen en met zijn vrienden een feestje gebouwd.

Aangezien er tijdens het normale uitgaan op dit eiland nog niet genoeg rum geschonken wordt hadden er wat mede studenten besloten om Catamaran cruise round 2 te organiseren. Dus wederom met een boot het water op met een schip vol drank muziek en snorkels. Wederom met schildpadden gezwommen en dat was weer super gaaf. Dit keer was het een cruise tijdens zonsondergang en dat was niet verkeerd. Nog even bij chefette een heerlijke roti gegeten, chefette is een soort macdonalds alleen verkopen ze naast hamburgers en pizza ook roti en daar begin ik redelijk verslaafd aan te raken. Om de dag goed af te sluiten zijn we op het strand dicht bij de universiteit op het strand een kampvuur gaan bouwen. En natuurlijk nog even een verfrissende duik genomen onder de sterren.

De dag na de cruise had de school weer een trip rond het eiland geregeld. Daarbij zijn we een groot deel van het eiland doorgereden. Ik had besloten om een dag geen alcohol te drinken toen ik om 11 uur de bus instapte. Maar na honderd meter reiden riep de gids dat hij voor iedereen rumpunch had meegenomen dus dat dagje zonder alcohol duurde niet langer dan 10 minuten. Tijdens de tour kregen we continue drank aangeboden dus het was me het dagje wel weer. Veel dingen gezien en een aantal mooie uitzichten tegengekomen en natuurlijk weer flink gelachen.

Tijd voor een kleine geschiedenis les. Er staat hier op Barbados een oud kasteel waar vroeger de piraat Sam Lord leefde. Het kasteel staat op een klif bij een mooi strandje. Er ligt een groot rif een paar honderd meter voor het strand. Deze slimme piraat had een slimme manier om schepen te beroven, hij stak lampjes aan en daarmee lokte hij schepen die op zoek waren naar een haven. De schepen liepen vast op het rif en hij ging dan met kleine scheepjes ernaar toe en beroofde ze van alles wat ze hadden. Het kasteel is daarna in gebruik genomen als hotel en daarvan zijn de resten nog te zien op het hele terrein. Het kasteel is vijftien jaar geleden helemaal uitgebrand, de muren en het fundament staan er nog wel en het is best tof om daar een kijkje te nemen. Het hele terrein is afgebrand en het gras is nog steeds zwart en smeult soms zelfs nog een beetje. Na hier alle gebouwen in geweest te zijn gingen we even een kijkje nemen op het strand, daar waren twee mannen bezig vers gevangen vis te bakken en ze probeerden ons een vis te verkopen. Wij hadden wel zin in een verse vis dus hebben er een gekocht, natuurlijk veel te veel betaald maar hij was wel ontzettend lekker. Ook hebben ze een schaaldier voor ons gebakken, zegmaar het beest wat in van die mooie grote schelpen zit.

En dan ben ik alweer bij gister aangekomen. Tijd om naar de dierentuin te gaan dachten wij, Tom was er al met Anne geweest maar ik en Nick nog niet dus zijn we er nog een keertje naartoe geweest. Het was niet zoals een Nederlandse dierentuin, landschildpadden, Apen en herten liepen gewoon tussen je door en als we hadden gewild hadden we ze allemaal aan kunnen raken. Rebel als ik ben heb ik wel een paar schildpadden aangeraakt omdat schildpadden nou eenmaal geniaal zijn. De apen en herten heb ik me maar niet aan gewaagd aangezien die kunnen bijten en volgens mij ook nog wel wat niet al te prettige ziektes met zich mee kunnen dragen. Op een gegeven moment was er een soort vijvertje met randen van ongeveer een half metertje hoog en daarin bleken twee krokodillen te zitten. We stonden dus gewoon een halve meter van een krokodil af, wat best wel tof was. Ook waren er een aantal slangen maar deze zaten veilig achter glas of tralies. De grootste was een pyton van zes meter en het enige wat tussen ons in zat was een tralie. De enige dieren die het volgens mij echt slecht hadden in de dierentuin waren de grote papagaaien. De papagaaien zaten alleen of met een soortgenoot in een te kleine kooi en ze keken ons met van die zielige dieren oogjes aan. Helaas konden we er weinig aan doen behalve dan de ruiten van de kooien inslaan maar dat leek ons dan weer een beetje extreem. Na de dierentuin kon je met je kaartje nog een natuurpark in dus daar hebben we gebruik van gemaakt, in anderhalf uur waren we daar doorheen en toen gingen we nog even naar een park aan de andere kant van de weg. Daar hebben we nog van een heerlijk uitzicht genoten. Toen de bus terug naar de stad gepakt en daar natuurlijk even roti gaan eten bij chefette.

Ik zal vast heel veel vergeten te vertellen maar ik moet toch iets overhouden om thuis nog te vertellen. Ik zal wat foto's toevoegen om een sfeerimpressie te geven van de laatste weken. Waarschijnlijk is dat niet eens meer nodig omdat ik elke week 100 keer getagd wordt in foto's waarop ik negen van die tien keer dronken sta omdat die altijd van het uitgaan zijn, maar nee ik doe ook nog andere dingen dan uitgaan. Volgende week vrijdag hebben we ons eerste tentamen dus we moeten ook langzaamaan is gaan beginnen met leren…

  • 25 April 2014 - 20:54

    Maayke:

    Hoi broertje,

    Leuk om te lezen en ook tof dat je op Skype was.
    Geniet nog van de laatste dagen Barbados en leer ze voor je tentamens.

    Ook alvast veel plezier in new york!

    Maayke

  • 05 Mei 2014 - 22:13

    Gerda:

    ha joost

    Fijn je net weer even live gesproken te hebben.
    Jouw verhalen zijn denk ik mooier geschreven als die van mij.
    Mijn Lourdesbeleving via www.parochiemariavandekerk.nl
    zijn niet zo met drank verbonden, maar mijn verhalen gaan meer over bidden, zingen, bezinning.
    Niet temin zijn ze zeer boeiend om te lezen, hoop ze er deze week allemaal op geplaatst te hebben.
    Het begin kun je al lezen, om een idee te krijgen van mijn "studieweek"
    Groetjes en tot de volgende keer
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

20 jarige student bedrijfskunde MER die gaat studeren in Barbados!

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 13002

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Roadtrip! Amerika en Canada

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Studiereis Barbados

Landen bezocht: