De tijd vliegt - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Joost Willems

Blijf op de hoogte en volg Joost

22 Februari 2014 | Barbados, Bridgetown

Aangezien het alweer even geleden is dacht ik laat ik maar weer is even iets van me horen. De kroeg waar ik vorige keer mee afsloot "harbour lights" was inderdaad ontzettend gaaf en daarom zijn we daar vorige week maar meteen nog een keertje naartoe gegaan.

De tijd hier gaat ontzettend snel voorbij, voor je er erg in hebt is de schoolweek alweer voorbij en is het weer tijd voor weekend. Na mijn eerste surfles heb ik twee dagen op bed gelegen met eerste graatverbrandingen over mijn borst en gezicht, de blaren stonden erop en ik kan jullie verzekeren dat het ontzettend pijn deed. Gelukkig is dit allemaal weer hersteld en volgens mij heb ik er geen littekens van overgehouden dus laten we het een wijze les noemen om toch maar goed in te blijven smeren…

De afgelopen twee weken waren vrij rustig, in het weekend wel goed gaan stappen maar verder niet zoveel beleefd. School begint een beetje op gang te komen dus daar moeten we nu af en toe wat tijd in steken en verder loopt alles zijn gangetje. Tom is vorige week nog een dag of vijf ziek geweest, hij had een griepje onder de leden maar daar is ie goed van hersteld. Gister heb ik mijn tweede surfles gehad en het ging weer aardig goed, zo goed zelfs dat we 's middags naar strand iets verderop zijn gegaan waar de golven een stuk serieuzer zijn. Ik heb één goeie golf kunnen pakken daar en dat was echt super vet!! De kracht van de golf kan je gewoon voelen en je moet echt hard werken om op je plank te blijven staan maar het is me gelukt! Het enige nadeel aan deze ontzettend gave ervaring was dat je helemaal door de golven terug moet peddelen naar het punt waar je de golf pakt, dat lukte me een aantal keer maar het kost zo ontzettend veel kracht dat ik na die goede golf niet meer de kracht had om terug te komen, ik was zo dicht bij de kust dat ik nog erg ver moest peddelen, ik heb het lang geprobeerd maar er was geen doorkomen aan en ik had er de kracht gewoon niet meer voor dus toen maar door de golven mee laten nemen terug naar het strand en uitgeput in het zand gaan zitten. Maar het was zeker de moeite waard want die golf was zo ontzettend gaaf dat ik daar wel een aantal dagen spierpijn voor over heb. 'S avonds was ik zo kapot dat ik maar eens een verstandige beslissing heb gemaakt en op tijd mijn bed in ben gedoken en niet mee naar the gap gegaan ben.

Ter ere van Nick zijn verjaardag gaan we vandaag een huisfeest geven en daarbij zullen we de Olympische bierspelen gaan houden een episch evenement waar tactiek, techniek, uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen de winnaars zullen bepalen. Iedereen heeft teams van vier gemaakt en daarmee wordt een land vertegenwoordigd. Als ik de verhalen van de Amerikanen en Canadezen mag geloven wordt het een huisfeest zoals je die kent van de films, mocht dat het geval zijn hoop ik dat we het huis niet uit worden gezet, al zal dat wel goed komen omdat onze huisbaas een ontzettend relaxte man is. Nou ik ga me maar voorbereiden op het spektakel dat vanmiddag gaat beginnen, ik moet ook nog even voor een man of 35 mac&pie gaan maken, nog nooit eerder gemaakt dus dat zal wel niet te eten worden maar tegen de tijd dat we dat gaan eten is toch iedereen dronken en zal het wel loslopen.

Allemaal de groeten vanuit Barbados!!

  • 22 Februari 2014 - 17:50

    Wijnand:

    Hallo Joost,

    Zoals ik lees heb je je draai goed gevonden, en sportief bezig is ook nooit weg zeker in de weers omstandigheden waar je nu zit.
    Volgens mij heb jij zo wie geen aanpassing problemen en neem je de dingen zo zoals ze komen toch?
    Was het op school wel wennen, en nin welke taal wordt er gesproken eigenlijk, internationale school? veel vragen in een zin:-) .Misschien ligt er wel een tweede carrière voor je als surfer.
    Ben echt benieuwd wat men van je kookkunsten denkt, maar wart je zegt met een slok op smaakt alles wel toch. Volgens mij is het niet echt een sleur aan het worden, en vermaak je je wel.
    Even een kort berichtje uit Overloon met het wisselvallige weer zoals het in Nederland altijd is.

    Groeten,
    Wijnand

  • 22 Februari 2014 - 21:11

    Roel:

    Heey Joost (en vrienden)

    Goed om te horen dat het je nog steeds goed gaat. Succes met de "bier-spelen" Nederland is weer een hoop gouden plakken rijker geworden vandaag maar dat nieuws hebben jullie vast al vernomen.

    Enjoy the good life!

    Roel

  • 24 Februari 2014 - 03:20

    Joost Willems:

    Zeker waar Wijnand al is je draai vinden op dit eiland niet zo heel moeilijk met allemaal toffe mensen en een heerlijke lambal cultuur. Ja ik zie wel wat er komt en maak daar het beste van zoals ik dat altijd probeer te doen, ze spreken hier gewoon Engels dus de taal is geen probleem alleen het de taal die de locals onderling spreken is niet echt te volgen. Het eten was goed gelukt, flink wat complimentjes me geoogst :P Heb toch veel van jullie opgestoken op het werk. En het feestje was een groot succes, ik denk het vetste feest waar ik ooit ben geweest/heb georganiseerd.

  • 25 Februari 2014 - 10:52

    Gerda:

    Ha Joost,

    Gaaf verhaal weer, gelukkig was het eten te eten.
    Ik heb gisteravond even met je meegenoten hoe mooi het is op Barbedos.
    Pap en ik zijn wel jaloers op je,was op tv bij het programma Memories.
    Wat een prachtig eiland, nu hebben we een beeld bij je strand en surfervaringen.
    Allemaal kleine huisjes, veel natuur geweldig.

    geniet ervan,
    groetjes en tot de volgende keer.
    Hier is iedereen zich aan het voorbereiden op de carnaval, maar dit zul jij wel niet gaan missen dit jaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

20 jarige student bedrijfskunde MER die gaat studeren in Barbados!

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1152
Totaal aantal bezoekers 13000

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Roadtrip! Amerika en Canada

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Studiereis Barbados

Landen bezocht: