Volgens mij word ik lichtjes bruin en niet rood!! - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu Volgens mij word ik lichtjes bruin en niet rood!! - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu

Volgens mij word ik lichtjes bruin en niet rood!!

Door: Joost Willems

Blijf op de hoogte en volg Joost

28 Maart 2014 | Barbados, Bridgetown

Anne en de moeder van Tom hebben volgens mij aardig genoten van het leventje hier op Barbados en dan vooral van de stranden. Anne en Margret, bedankt voor het langskomen, en natuurlijk ook heel erg bedankt voor de curry en de nutella, de curry is inmiddels op en de nutella kan ik nog een paar dagen van genieten voordat ook deze pot leeg is en dan wordt het afzien tot we thuis zijn. Om Anne en Tom een beetje rust te geven in huis had ik maar besloten om wat vaker met de andere exchange studenten uit te gaan, Nick kon helaas niet met mee omdat die met een pijnlijke rug zit. Ik vond het natuurlijk flink balen dat ik zoveel uit moest gaan. Tegen alle verwachtingen in heb ik er toch aardig van genoten en weer wat dingen meegemaakt, het raarste wat ik tegen ben gekomen is het volgende. Ik liep een club in en struikelde over iemands voet en gaf m half een kopstoot door het vallen, dus ik bied netjes mijn excuses aan en hij kijkt me aan en ik dacht dit kan wel eens pijn gaan doen hij was wel een kop kleiner maar ook twee keer zo breed als mij dus ik dacht dit zou ik wel is heel hard kunnen verliezen. Maargoed hij kijkt me dus aan en roept en ik quote "Ah men doesn't matter, come have a drink with me" en ik dacht nou dat moet ik vaker doen over iemand heen struikelen ik kreeg nog een dure jägerbomb ook maar dat terzijde.

Verder was dat een rustige week. De vrijdag daarna zijn ik en Nick gaan surfen, Tom ging niet mee want die ging met Anne op pad. Lekker gesurft, ik begin te merken dat het steeds natuurlijker aanvoelt en Nick en ik beginnen het aardig te snappen. Binnenkort is er een surfwedstrijd tussen de mannen en de vrouwen van de exchange groep. Blijkbaar zijn de vrouwen aardig goed dus we moeten nog even oefenen.

Afgelopen zaterdag hadden we een catamaran cruise (wederom zonder Tom). Hier wil een catamaran cruise zeggen: onbeperkte drank, lunch en snorkelen met schildpadden. Dit klinkt als een prima dagbesteding en ik kan garanderen dat het inderdaad een prima manier is om een dag door te komen. Het meest bijzondere van het hele verhaal is dat ik ondanks vijf uurtjes op een boot te hebben gestaan ik niet echt verbrand was!!!! Het was een heerlijk dagje met flink wat drank en tijdens het snorkelen een aantal schildpadden van dichtbij gezien en dat is toch wel echt vet, ik heb ze hier al vaker langs zien zwemmen maar het blijft mooi om die beesten van dichtbij te zien. De cruise duurde tot drie uur 's middags en dus besloten we om met zijn alleen een afterparty te houden op het strand.

De eerste midterm heb ik afgesloten met 26van de 45 goed!! (ook wel een 5,5 genoemd en op de lijn is in dus een voldoende gehaald!) De presentatie van Industrial relations is ook goed gegaan en de andere uitslagen moeten we nog terug krijgen maar die moeten wel voldoende zijn. We moeten nu nog een paar grote opdrachten maken en dan de tentamens. Gister kwam ik tot de verschrikkelijke conclusie dat we over ongeveer zeven weken het eiland al gaan verlaten. De roadtrip plannen beginnen langzaam vorm te krijgen, waarschijnlijk gaan twee studiegenoten met ons mee en eentje daarvan woont in New Jersey en waarschijnlijk kan hij een auto regelen zodat we niet met de bus hoeven. Dus dat gaat allemaal wel goed komen gaan we vanuit.

Ik ben gewend veel langere verhalen te typen maar deze keer ga ik het kort houden. Alles gaat hier zijn gangetje en om jullie nou alles te vertellen over mijn saaie schoolweken maar daar wordt niemand vrolijk van.

  • 28 Maart 2014 - 07:04

    Maayke:

    Hoi broertje,

    Een 5,5 is inderdaad een voldoende. Hoop voor je dat de andere vallen inderdaad beter zijn gegaan.
    Nog maar 7 weken!!!! Oja dat kan best kloppen want ik heb over 4 weken meivakantie.
    Succes met je school en surflessen.

    Maayke

  • 28 Maart 2014 - 07:13

    Joost Willems:

    Haha ja dat zal goedkomen zusje, ik zie nu opeens dat ik ben vergeten te vertellen dat ik na die zeven weken nog wel drie weken naar Amerika toe ga :P


  • 28 Maart 2014 - 13:21

    Kim:

    Hey Joost,

    Zoals een van mijn docenten ooit tegen me zei: Je hoefde maar een percentage van 56 te halen, jij hebt meer, dus dan heb je teveel moeite gedaan :P Nee, beetje hoger is toch wel fijn. Nog even goed je best doen dan en geniet er nog lekker van.

    Kim

  • 28 Maart 2014 - 13:49

    Gerda Willems:

    Ha die Joost,

    We hoeven ons geen zorgen te maken dat je je niet vermaakt daar. En ja de tijd gaat erg snel als het gezellig is. Gaaf verhaal weer en ik ben het met Kim eens een beetje hoger is toch wel fijner.
    Maar dat kan je nog waarmaken toch?
    Ook niet vergeten de dames te overwinnen met surfen, is toch wel gaaf he als je dat zou winnen na zo,n korte oefentijd. Geniet er nog van, fijn om wat van je te horen.

    Groetjes vanuit Overloon waar ook wij een prachtige lentemaand hebben.
    Gerda

  • 30 Maart 2014 - 11:01

    Margret:

    Hoi Joost,

    Wat is het toch altijd leuk om jou verhalen te lezen.
    Nu helemaal nu Anne en ik gezien hebben hoe jullie je avonturen beleven op Barbados.
    We hebben dit samen met jullie mogen beleven daar. En dat nemen ze ons niet meer af.
    Jullie hebben het goed voor elkaar.
    Wat was het toch een genot om te zien hoe "intens" je van een boterham met Nutella kon genieten.
    Ik wil jullie nogmaals heel erg bedanken voor de gastvrijheid. Dat ik enkele dagen mocht verblijven
    bij jullie voordat ik naar mijn eigen huisje op Barbados kon. Je had lekker gekookt Joost. Maar dat is jou wel toevertrouwt.
    Wat heb ik genoten van jullie. Het deed me goed om te zien, hoe goed jullie voor elkaar zorgen.
    Jullie beleven heel veel lol, maar zijn ook zeker serieus bezig met school. Petje af!!
    Geniet er nog van jongens. Dat doe ik ook nog steeds, vooral van de zee het strand en niet te vergeten de zon,het temperatuurtje. De temperatuur hier nu in Nederland is ook niet verkeerd. Het is heerlijk terrasweer. Ja jongens, ik weet hoe erg jullie hiervan balen. Jullie hadden gehoopt dat het hier stervenskoud zou zijn, met hagel en sneeuw. HELAAS! Ja Joost misschien krijg je de sneeuw wel in Juni als je terugkomt. Haha. Ook genieten we hier weer van een lekker frikadel bij onze friet. Die jullie dus al maanden missen. Maar ja, je hebt een mooie herinnering daarvan gekregen! Of niet dan. Haha.
    Jongens geniet er nog van. En zeker dadelijk ook nog als jullie naar Amerika gaan.
    Doe iedereen de groetjes. Zorg goed voor elkaar. Dikke kus en knuffel van mij.
    Oh ja Joost ik heb nog geen foto gezien met vlag. Je weet wel wat ik bedoel hè. Jaja, ik ben en zal het niet vergeten. Haha.

    Heel veel groetjes uit het zonnige Venray, Margret xxxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

20 jarige student bedrijfskunde MER die gaat studeren in Barbados!

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 12991

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Roadtrip! Amerika en Canada

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Studiereis Barbados

Landen bezocht: