I'm back! - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Joost Willems - WaarBenJij.nu I'm back! - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Joost Willems - WaarBenJij.nu

I'm back!

Door: J. Willems

Blijf op de hoogte en volg Joost

01 Juli 2014 | Nederland, Overloon

Na de vijf mooiste maanden die ik tot nu toe heb meegemaakt ben ik alweer twee weekjes thuis. Thuiskomen na deze reis was ontzettend raar en de eerste dagen zeer onwennig maar dankzij de geweldige prestatie van oranje was het arriveren op Schiphol één groot feest! Wij zelf hadden veel mazzel doordat we op het vliegveld de eerste helft konden zien. (Dit kwam doordat onze vlucht vanuit New York vertraging had en we in Londen eigenlijk onze vlucht naar Amsterdam gemist hadden maar de goden waren met ons want de vlucht naar Amsterdam had ook een uur vertraging!) De tweede helft konden we gedeeltelijk in het vliegtuig zien omdat de man voor ons aan het streamen was op zijn telefoon tot het moment dat we opstegen, maar toen dat gebeurde was het al 4-1 voor Nederland dus we konden met een gerust hart vliegen. Op Schiphol stonden mijn broers en zussen en pap en mam me op te wachten en het was super om ze allemaal weer te zien, vooral omdat één van de personen een stuk dikker was dan toen ik wegging . Voor Tom en Nick stonden hun pa en ma te wachten en natuurlijk was Anne er om Tom welkom te heten. Na afscheid te hebben genomen van Tom en Nick was het tijd om naar het prachtige Overloon te rijden. Wat nogal vreemd was is dat je 24 uur nadat je door Manhatten gelopen te hebben opeens Overloon binnen komt rijden en er hier totaal niks veranderd blijkt te zijn. Vrijdag nacht geslapen van 3 tot zaterdag 3 uur 's middags en 's avonds een biertje gedronken met de vrienden die niet naar outlands waren en zondag maar meteen verder gegaan met feesten op outlands.

Boston en New York ontbreken nog in het verslag dus ik zal even kort vertellen hoe tof die steden waren. Boston was vet omdat het een belangrijke rol heeft gespeeld in de onafhankelijkheidsoorlog. We zijn met een toeristenbus door de stad rondgeleid en we hebben een rondvaart door de haven gedaan, tijdens deze twee trips hebben we veel geleerd over de historie van de stad. De tweede dag Boston zijn we naar Harvard geweest, hier hebben we een rondleiding gehad van studentes en wat geleerd over "de beste universiteit van de wereld" waar we het zelf niet helemaal mee eens waren maargoed. Nog even snel naar MIT gereden en toen was het helaas tijd om terug naar New Jersey te gaan.

Het was de laatste avond dat Connor erbij was omdat hij maandags begon met werken toen wij naar New York gingen. 'S avonds gezellig met z'n allen uit eten geweest en vervolgens alle rekeningen betaald en nog een biertje gedronken. De volgende ochtend heeft Connor ons nog naar het hotel gebracht en daarna begon New York. Het metro netwerk in New York is de eerste dag één grote puzzel en de tweede dag heb je het gevoel dat je precies weet waar je naartoe moet (dat is niet zo kan ik vertellen). De eerste dag was het ontzettend slecht weer in New York dus besloten we naar het museum of natural history te gaan, leuke dag gehad en het hele museum gezien. De dinsdag hebben we in 16 uur bijna alle dingen die we wilde zien bekeken. De dag begon met een boottocht naar Elles island en the statue of liberty. Vervolgens vanuit Battery park naar de volgende dingen gelopen: Wall street, WTC, Brooklyn bridge, Madison square garden, City hall, Times square en tot slot het empire state building. Om half elf 's avonds stonden we op het empire state building en het was echt tof om de hele stad te zien in het donker met alle lichtjes. Daarboven een tijdje beduusd naar de wereld gekeken en daarna naar het hotel gegaan. Aangezien we deze dag bijna alles gezien hadden hebben we de andere dagen rustig aan gedaan, woensdags naar central park, chrysler building, national library & grand central geweest en donderdags zijn we nog de stad in geweest om souvenirs te kopen voor het thuisfront. Om drie uur 's nachts kwam de taxi ons ophalen om naar het vliegveld te gaan en huiswaarts te keren en New York slaapt echt nooit want wij stonden om half vier 's nachts gewoon een kwartier in de file we hadden verder tijd genoeg dus geen probleem maar ik maak zelden mee dat er file staat midden in de nacht.

Zo dat was hem dan, ik heb echt de beste tijd ooit gehad!! Voorlopig is dit het laatste verslag, maar als alle plannen die ik in mijn hoofd aan het maken ben doorgaan zullen er over ongeveer anderhalf jaar vele verslagen volgen als ik bezig ben met mijn wereldreis. Ik hoop dat jullie allemaal genoten hebben van de verhalen, zo niet jammer de bammer volgende keer beter.

• 01 Juli 2014 - 18:56

Maayke:

Nou ja Joost, noemde jij mij nou dikker?
    Wacht maar tot december dan ben ik pas dik

• 02 Juli 2014 - 22:10

Gerda Hermans:

We hebben je verslagen met heeeeel veel plezier gelezen! En daarvoor / daarna de foto's bekeken op de pagina van Nick.
    Teamwork!?! Vast wel.
    Zo te zien en te lezen, en inmiddels te horen, was het een hele mooie tijd voor jullie.
    Wie weet wat de toekomst gaat brengen. Dit hebben jullie in ieder geval al mooi mee gepiikt!