America home of the free - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Joost Willems - WaarBenJij.nu America home of the free - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Joost Willems - WaarBenJij.nu

America home of the free

Door: J. Willems

Blijf op de hoogte en volg Joost

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, Washington

Zaterdag zijn Nick en Tom en ik aangekomen in Amerika. Het verschil met Barbados was meteen te merken omdat al het Duane personeel hier met een pistool rond loopt. Zonder problemen konden we door de paspoortcontrole, ook bij de bagage controle waren er geen problemen ik moet zeggen dat die controle eigenlijk niet bestond want je kreeg zonder dat ze iets controleerde gewoon je stempel. De pa van Connor is en typische Amerikaan, hoe meer en groter hoe beter, wat ook bleek uit de dikke mercedes die geparkeerd stond. Tijdens de rit naar New Jersey konden we vanuit de verte New York city zien liggen, dat zag er meteen zeer indrukwekkend uit.

Ons avondeten bestond uit Wendy's een soort mc donalds en we hadden honger dus bestelden we een large menu, nou de beker cola was volgens mij een liter en koste geen drol, welkome in 'merica.

Zondags zijn we naar een natuurpark in de buurt gereden en zijn daar gaan hiken. Twee slangen in t wild gezien en verder lekker gewandeld. 'S avonds een potje gaan bowlen en toen tot drie uur illegaal biertjes gedronken en een spelletje gespeeld.

Maandag was een rustige dag en ik ben 's avonds met Connor meegereden om Timo op te halen op t vliegveld, een leuke rit omdat deze deels door de wijken van New York ging en daar vanalles te zien valt vanuit de auto.

Dinsdag was het dan zover, niet alleen mocht ik vanaf die dag legaal bier drinken hier maar ook ging de Roadtrip van start. Eerste stop; Atlantic City! Het Las Vegas van het oosten, paar uurtjes rondgestruind over de boardwalk en toen in de taj mahal even de casino vloer opgegaan helaas waren de gok goden niet met ons en verloor ik 5 dollar... Tweede stop was Philadelphia, ook wel PHILLY! Aangezien het spits was zijn we de stad niet ingegaan maar meteen naar het hotel gereden. Het was een prima hotel met een klein zwembad en een aantal restaurantjes in de buurt. Eerst een aantal bier gedronken en toen een potje ge mini golft, best grappig als je dronken bent n we mochten van de eigenaar in een golfkarretje rijden als we hem een biertje gaven dus natuurlijk zijn we daarmee even rond gaan crossen.

De volgende ochtend eerst naar de rocky steps gegaan, de trappen voor een museum waar rocky in de film oprent, dus nu lopen er elke dag duizenden mensen die trappen op en niemand weet wat coor museum erachter staat. Daarna zijn we tegen alle verwachtingen in historische dingen gaan doen, eerst naar een oude gevangenis die midden in de stad staat, immense muren en het leek net een kasteel, zeer interessant en veel geleerd over het oude Amerikaanse gevangenis stelsel. Toen naar de liberty bell. We wilde eigenlijk ook nog naar binnen bij indepence hall maar helaas was dat niet meer mogelijk. Dus toen een hotel in Washington geboekt en in de auto gestapt. Het hotel hier in Washington zag er aardig imposant uit van buiten af, er is valet parking en een aardige lobby, dus we hopen maar dat de prijs die ze aan de telefoon gaven ook echt klopt;).

We hebben, om deze Roadtrip net iets spannender te maken een aantal regels en uitdagingen op een rijtje gezet en wie aan het einde de meeste punten heeft wint, maar de gene met de minste punten verliest en krijgt een opdracht. Er zijn ook nog weddenschappen die punten op leveren, zoals hoeveel mijl gaan we rijden etc. Tot en met zaterdag hebben we de tijd om ons in Washington te vermaken dus daar zullen we zometeen maar eens mee beginnen als de rest ook wakker is, tot snel allemaal ROADTRIIIIP!

• 22 Mei 2014 - 16:46

Joep Smeets:

Hey Joost,

Mooi verslag gemaakt, alles zo te lezen heb je het uitstekend naar je zin aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. Ik ben benieuwd naar je verdere verslagen en foto's en wens je nog een hele mooie tijd toe in Amerika en Canada. 3 weken geleden ben ik nog met Roel en Dennis gaan karten in Eindhoven, ik heb ze er niet uit weten te rijden...

gr. Joep