Bonjour/hello - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Joost Willems - WaarBenJij.nu Bonjour/hello - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Joost Willems - WaarBenJij.nu

Bonjour/hello

Door: J. Willems

Blijf op de hoogte en volg Joost

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Boston

Bonjour/hello,

Op het moment rijden we op de snelweg in Vermont op weg naar Boston. Ik heb geen internet op het midden van de snelweg dus ik moet even gokken waar ik was gebleven de laatste keer maar ik gok dat het Washington was dus ik zal daar verder gaan met vertellen.

Washington D.C. Is waarschijnlijk de tofste stad waar ik ooit geweest ben, we hebben city bikes gehuurd voor drie dagen om ons door de stad voort te bewegen en dat was een zeer goede keuze. Op de fietsen door de stad crossen was echt gaaf het is allemaal net wat anders dan in Nederland want ee zijn zelden fietspaden. In het midden van de stad heb je een mega groot park met daarin alle monumenten zoals het Washington monument, Lincoln monument en vele andere oorlogsmonumenten en monumenten voor de founding fathers. Langs dit park staan allemaal musea die gratis toegankelijk zijn, we zijn naar het geschiedenis museum geweest en we hebben een dag besteed in het air en space museum wat echt tof was met veel ruimtevaart dingen en oude vliegtuigen. Het witte huis hebben we bekeken op passende afstand, dit vooral door een hoog hek en mega veel beveiliging dus dichterbij komen is een redelijk onmogelijk en mogelijk dodelijke onderneming. We hebben een rondleiding gehad door de capitol, dat is het gebouw waar eigenlijk alles geregeld wordt in de VS, het was een interessante rondleiding. In Washington hebben we veel geleerd over de VS en hoe ze naar de rest van de wereld kijken.

Na Washington hebben we onze enige nachtrit van de Roadtrip gehad. Eerst naar de niagara watervallen en daarna door naar Glencou, een studiegenoot van Connor heeft daar een boerderij en daar hebben we drie dagen aangekloot, met een zelfgemaakte kart geraced op de verschillende boerderijen rondgekeken(was moeilijk om alles te zien aangezien ze 700 acres grond hebben). Na de rust was het tijd voor Toronto.

De eerste nacht in Toronto zijn we bij de opa en oma van Connor blijven slapen, zijn opa en oma komen oorspronkelijk uit Maastricht. Het was ontzettend grappig om Nederlands te horen en helemaal het Limburgs dialect. In het gebouw waar ze woonden was een sauna, zwembad en een fitness ruimte dus het was heerlijk om savonds en smorgens ff te sporten want hier in noord amerika is gezond eten echt amper te betalen, fastfood en frisdrank daarentegen kost helemaal niks dus jullie snappen wat we de hele dag naar binnen werken... Het is zelfs zo erg een klein flesje water duurder is dan onbeperkte frisdrank dus het is mij geheel duidelijk waarom iedereen hier te dik is. Donderdags in Toronto zijn we smiddags naar een brouwerij geweest en savonds eerst uiteten geweest met de opa en oma en daarna naar een college bar. Vrijdags beetje langs het water gaan wandelen tot we een andere brouwerij tegenkwamen en daar toen een bierproeverij gedaan, onder andere de bonebreaker geprobeerd en die was ontzettend lekker kan ik vertellen. Na Toronto stond sault ste marie op het programma.

Sault ste marie is een stadje met 60.000 inwoners en het licht ongeveer 9 uurtjes uit de route maar aangezien een vriendin van ons van Barbados daar woont zijn we daar naartoe gereden. De twee ritten waren super mooi!! Overal rivieren en bergen, groene bomen en mega grote meren. In een van deze meren heb ik een heerlijk verfrissende duik genomen, de andere vonden het te koud maar ik wilde het wel even proberen. Sault ste marie maakte alle beloften van een saai dorpje helemaal waard, best mooie natuur gezien maar verder was er niet heel veel te beleven maar we hebben ons er twee dagen uitermate goed vermaakt.

Na de sault wisten we niet precies wat we wilde gaan doen maar onderweg besloten om eerst naar Ottowa te gaan en daarna Montréal en Québec en als laatste Boston. Ottowa was een best mooie stad en we zijn het regeringsgebouw van canada binnen geweest. De rondleiding viel tegen in vergelijking met die in het capitol maar het uitzicht vanuit de toren in het begin was de moeite waard. Nog even op bezoek geweest bij een tante van Connor en daar besloten om met Nick naar de huisarts te gaan omdat die in Washington een teek had en er nog steeds een een bult was en het hard was. Na lang wachten en een korte behandeling was alles goed, zat nog een stukje teek in en het was ontstoken maar hij heeft antibiotica en als t goed is er niks aan de hand.

Met wat vertraging aangekomen in Montréal en daar twee dagen gebleven. Een prachtig uitzicht gehad van de stad en de stad bekeken. De tweede dag liepen we langs cirque de soleil en besloten we naar een voorstelling te gaan, een zeer goede beslissing want het was echt een prima voorstelling! En het beste was nog wel dat we de goedkoopste plaatsen hadden maar toen we de tent binnen liepen kwam er iemand naar ons toe en vroeg of we gratis betere plaatsen wilde dus wij meegelopen en toen zaten we opeens recht voor het podium op de vijfe rij!! Prima uitzicht dus en een goede voorstelling gehad.

Na de voorstelling snel de auto in gesprongen en op naar Québec city, in Montréal en Québec praten de mensen Frans in Montréal spraken de mensen nog redelijk Engels maar in Québec was dat wat minder maar we hebben ons weten te redden. Québec is een stad die aan een Europese stad doet denken. Na een dagje de stad en de oude verdedigingswerken bekeken te hebben zitten we nu in de auto naar Boston. Boston is de een na laatste stop op deze Roadtrip en maandag gaan we naar new york city waar ik ontzettend naar heb uitgekeken dus dat wordt nog een week genieten en dan in het vliegtuig naar huis. Het aller ergste van het naar huis gaan is dat we precies op het moment vliegen waarop Nederland tegen Spanje voetbalt dus dat wordt afzien en hopen op het beste.

Ik ga nog even een weekje genieten en dan ben ik weer in den landen, tot snel allemaal ik hoop dat jullie het nog een weekje zonder me redden;)

• 07 Juni 2014 - 11:04

Maayke:

Hoi Joost,

Dat jij vliegt als Nederland voetbalt vinden wij ook heel erg. Wij moeten nu kiezen of we jou verwelkomen in Nederland of dat we naar t voetbal kijken

• 07 Juni 2014 - 12:18

Roel:

Ja.... ik dacht vandaag ik ga mijn huis versieren maar aangezien in Vrijdagavond op schilhol zit te wachten heb ik dat maar even niet gedaan ;)

Wel fijn dat je weer thuis komt hoor :)

• 09 Juni 2014 - 20:50

Gerda Hermans & Hans Vd Biggelaar:

Maak er met zijn allen nog een heeele leuke week van!

• 13 Juni 2014 - 10:45

Joep Smeets:

Hoi Joost,

Op mijn moment van schrijven zul je al in de lucht zitten.Zo te lezen heb je een leuke stage gehad op Barbados en nog een te gekke road-trip door Amerika en Canada. Wel jammer dat je Nederland - Spanje niet live kunt zien, maar je bent niet de enige want ook ik moet helaas werken :-(. Ik hoop dat je nog met veel plezier zult terugdenken aan de afgelopen 5 maanden. Deze pakken ze je niet meer af. Groetjes, Joep