Een kreeft is er niks bij... - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu Een kreeft is er niks bij... - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu

Een kreeft is er niks bij...

Door: Joost Willems

Blijf op de hoogte en volg Joost

08 Februari 2014 | Barbados, Bridgetown

Vorige week is de vierde dag zonder alcohol "net" niet gelukt, voor donderdagavond stond "sugar" op het programma. Heerlijke avond gehad en de nodige drankjes genuttigd, een paar vrouwen wilde me zelfs wel helpen met mijn dansprobleem en heb ik iets geleerd wat op dansen leek, klein detail is dat ik de les de volgende ochtend niet meer helemaal na kon doen… De dag erna was de kater aardig aanwezig en zijn we naar het strand gegaan. Aldaar hebben we een aardig zand fort gebouwd en daarna rustig aan gedaan en een avondje rust gehouden.

Zaterdag hadden we een trip met school. Eerst zouden we gaan ziplinen en daarna naar Harrisons cave, een grot met stalagmieten, blijkbaar is dit de belangrijkste toeristen attractie van Barbados. Het was wel mooi maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het ziplinen was wel leuk, voor iemand met hoogtevrees was de eerste nog best wel eng maar na een paar stukjes was het spannende er wel vanaf en was het vooral genieten van het uitzicht en de verhalen die de instructeurs aan het vertellen waren. Een klein detail van de schooltocht was dat de buschauffeur een paar pilsjes achter de kiezen had, wat hier overigens volkomen legaal is wat ik nog steeds raar vind. Je wordt pas op de bon geslingerd als je een gevaar bent voor andere weggebruikers maar dan krijg je gewoon een boete voor gevaarlijk rijden en niet voor de alcohol. Maar dat terzijde want we zijn overal heelhuids aangekomen en we hebben flink met de man gelachen.

Zaterdagavond was er een ijshockey wedstrijd die we met alle uitwisselingstudenten zijn gaan kijken in een café. Toen de Toronto senators met 2-0 voor stonden kwamen wij pas binnen en Kam(Canadeze rechten student) wilde met me wedden op de wedstrijd, hij was voor het andere team en aangezien mijn team 2-0 voor stond dacht ik dat win ik wel, dus bij elk gescoord doelpunt moesten we een biertje atten. Mijn team verloor met 3-6. Vanuit de bar koers gezet naar de Gap, daar nog een paar uurtjes doorgefeest en toen een afterpoolparty gehouden in "the pink house" waar de Finnen wonen. Zondag het grootste gedeelte van de dag gebruikt om bij te komen en te slapen, en helaas moest ik ook iets voor school doen aangezien ik komende week een presentatie moet geven. 'S avonds stond de superbowl op het programma, iedereen had wat te eten en te drinken meegenomen en met ongeveer dertig mensen hebben we de superbowl gekeken. Dat wil zeggen we hebben de eerste helft gekeken, het was zo eentonig dat we tijdens de halftime show besloten om bierpong te gaan spelen.

Maandag dinsdag woensdag en donderdag waren lekkere daagjes om bij te komen, naar school twee keer per week naar de sportschool en voor de rest thuis chillen en een beetje schoolwerk maken.

En dan vandaag, vandaag ben ik voor de eerste keer gaan surfen!! Iets waar ik al lang naar uit heb gekeken. We moesten om negen uur op het strand zijn, dus wij waren daar om half 10(bajan time is hier namelijk overal getolereerd. Enige probleem was dat de surfinstructeur ons niet goed begrepen had en dacht dat er maar een iemand extra kwam want hij had al een groep, maar wij waren met zijn vieren. Dus hij zou ons om 2 uur half 3 pas les kunnen geven, geen straf want op het strand is het goed toeven. Alleen ik ben nu wel echt zo rood als een kreeft maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het surfen was echt top, eerste twee pogingen waren houterig en viel ik al snel maar daarna had ik de smaak te pakken en ging het best wel aardig. De kunst is om snel op te staan als de golf je raakt en dan het midden van je board vinden en je evenwicht houden. We gaan zeker nog een paar lessen volgen en daarna kunnen we zelf op pad. Nu heb ik even een momentje rust en dacht ik laat ik het thuisfront maar weer even flink jaloers maken. Vanavond staat harbour lights op de planning, onbeperkt drinken voor ongeveer €20,- dus dat zal wel weer een leuke avond worden.

De groeten van een kreeft vanuit het heerlijke Barbados!!

  • 08 Februari 2014 - 10:07

    Gerda Willems:

    Ha Joost,

    Het is weer een leuke week geweest zo te lezen.
    Je vermaakt je prima, de tijd zal wel omvliegen.
    Geniet ervan, maar geen alcoholist worden!!!!
    Ja die kreeft is dan wel weer wat minder, maar je moet erwat voor over hebben.

    groetjes vanuit een regenachtig nederland Gerda

  • 08 Februari 2014 - 12:39

    Roel:

    Heey broeder. Leuk verhaal weer! :) Ik ga nu genieten van Sven Kramer. Net even wat anders dan Icehockey maar niet minder leuk. Kun jij daar de OS een beetje volgen? Evt live streamen via nos?

    Veel plezier nog en geniet er van!

  • 08 Februari 2014 - 18:00

    Maayke:

    Niet te zat hè Joost!

    Geniet van t weer, hier regent het al dagen.
    De schaatsers waren top!

    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

20 jarige student bedrijfskunde MER die gaat studeren in Barbados!

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 12920

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Roadtrip! Amerika en Canada

12 Januari 2014 - 09 Juni 2014

Studiereis Barbados

Landen bezocht: