Boozecruise, fun & school - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu Boozecruise, fun & school - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Joost Willems - WaarBenJij.nu

Boozecruise, fun & school

Door: Joost Willems

Blijf op de hoogte en volg Joost

24 Januari 2014 | Barbados, Bridgetown

Ritme is nog ver te zoeken

Zaterdagmiddag naar t strand geweest. Sandy lane was de bestemming, misschien dat sommige van jullie het wel kennen want er staat daar een mega villa waar de trots van Barbados (Rihanna) haar vakanties viert. Chill strand, je kon er lekker zwemmen dus dat hebben we ook maar flink gedaan daar. 'S avonds hebben we besloten te limen (dat staat voor relaxen en rustig aan doen) dus lekker onder t afdakje bij de voordeur een paar pilsjes gedronken en rustig aan gedaan. Zondag weer naar het strand gegaan, Timo had iets gehoord over "hot pots" dus na een tijdje op het strand te hebben gelegen zijn we een stuk gaan lopen langs het strand, op een gegeven moment kwamen we bij de "hot pots". Dit is de plek waar de locals gaan zwemmen. Het is een soort afvoer van een rum/elektriciteit fabriek en het water is heerlijk warm, enige nadeel is dat het dus gewoon afval water is van die fabriek dus echt gezond kan het niet zijn, maarja de locals zwemmen er al jaren in dus wij dachten wat kan een korte duik nou voor kwaad. Na een tijdje te hebben gezwommen zijn we verder gelopen langs het strand. We hadden besloten dat we naar bridgetown zouden lopen(kleine 10-12km denk ik) en daar iets te eten en een taxi of bus terug naar huis te pakken.

Toen we van het strand afgingen begon het net donker te worden dus dit zou toch de eerste keer zijn dat we door het donker door de stad zouden lopen, was allemaal niet zo spannend als ik gedacht had want iedereen hier is vriendelijk. Wel liepen er waar het strand eindigde een aantal ongure types die nogal raar naar ons keken maar dat kan ook geweest zijn omdat er twee meiden bij waren waar ze gewoon heel erg in geïnteresseerd waren. Slim als we zijn waren we echter vergeten dat er hier in Barbados bijna niks open is op zondag, want dan werkt er niemand. Het enige wat hier open is op zondag zijn de fastfood zaken, gelukkig kwamen we een chefette tegen (soort plaatselijke macdonalds) goed gegeten daar en toen op naar de bus. Maar zoals ik al zei was het donker en ik ben sowieso al niet zo goed in het kijken waar ik loop dus op een gegeven moment liep ik langs Tom en Nick en opeens liepen alleen Nick en Tom er nog, Ik was zo slim om in een greppel/afvoer te vallen, halve meter diep ofzo. Het moet er spectaculair hebben uitgezien heb ik me laten vertellen. Bij de Finnen sta ik nu bekent als de ditcher en die bijnaam zal ik ook niet snel kwijtraken denk ik zo, want ik struikel hier gemiddeld 3 á 4 keer per dag over een tak, steen, opstapje of wat dan ook. Tot nu toe valt de schade echter mee, paar schrammen op mijn benen en rug en een snee in mijn teen van de val in de greppel maar valt allemaal wel mee.

Maandag was onze eerste schooldag, althans dat dachten we. Aangezien we ons vrijdag nog niet konden registreren omdat die vrouw geen tijd meer voor ons had moesten we maandag om half 9 op school zijn. De helft van onze klassen was vol maar omdat het haar fout was heeft ze ons overal toch maar bij gepropt. Voor elk vak moet je een lecture kiezen dit is een hoorcollege en dan moet je een tutorial kiezen en dat is een werkcollege. Toen kregen we het slechte nieuws dat de eerste week alle tutorials niet door zouden gaan, super jammer natuurlijk... Doe je niks aan helaas dus toen bleven er door de feestdag op dinsdag nog 3 lessen over deze week. Daarna was het tijd om naar huis te gaan en zo veel mogelijk slaap(wat helaas niet lukte) te pakken want 's avonds stond er een cruise op het programma, onbeperkte drank en eten voor maar 100BDS!

De nachtelijke cruise was echt mega leip! De boottocht was eigenlijk van drie uur tot 7 uur 's nachts. Maar die boot gebruikte de Bajan time dus hij vertrok pas rond half vijf en we waren rond half negen terug in de haven. Wat er allemaal op die boot gebeurde was echt geweldig. Iedereen zat aan de rum punches, een drankje wat niet meteen aanslaat maar na een paar weet je opeens niet meer wat voor en achter is. Ook de corona was onbeperkt dus daar zijn er ook nog aardig wat genuttigd. De locals doen hier aan grinding extreem, normaal staan ze alleen tegen de vrouwen aan te schuren maar tijdens deze cruise gingen ze helemaal los, het is dat de kleren nog aan waren maar verder had t toch aardig wat weg van een film voor volwassen mensen.... Echt niet normaal wel grappig om te zien maar de uitwisselingsstudentes waren er niet bepaald van gediend als er een local beet dacht te hebben :P. Ik zal wat foto's toevoegen om een sfeerimpressie te geven. Maar het kwam hier op neer, we waren allemaal helemaal naar de klote, iedereen ging drank vloog in t rond en rond een uur of 6 half 7 kwam de zon op en dat zag er prachtig uit. Het hele buffet zag ik pas op de foto's de volgende dag, te druk geweest met het nuttigen van alcoholische versnaperingen. Om een uur of negen waren we eindelijk thuis, maar we hadden aan de Finnen beloofd dat we meteen weer meegingen naar het strand om daar te gaan slapen dus knoepie dronken onze spullen gepakt en op naar het strand. Op t strand niks anders gedaan dan proberen te slapen maar dat lukte niet echt door de zon. Toen we hadden besloten naar huis te gaan omdat we allemaal geen zonnebrand hadden kwamen we een stuk verder op het strand onze studiegenoten tegen dus daar zijn we toen ook nog maar even een paar uurtjes bij gaan liggen. Om half drie eindelijk thuis om na 30 uur slapeloosheid lekker bij te slapen.

Woensdagochtend was onze eerste les, Cross national management. Dit was goed te doen en we moeten een opdracht maken over een willekeurig Barbaduaans bedrijf dat zich in Nederland wil vestigen. We moeten hiervoor alle wetten en regels van Nederland op een rijtje zetten en een bussiness plan schrijven. Daarna met de Finnen op zoek gegaan naar een winkel waar alles goedkoper zou moeten zijn, een soort groothandel. Na anderhalf uur lopen (waarvan 30 minuten de verkeerde kant op langs een snelweg waardoor we een bus terug moesten pakken) de winkel gevonden. De kar werd steeds voller en op een gegeven moment dacht ik hoe gaan we dit ooit thuis krijgen want het was echt een hele berg. Dus maar een taxi gebeld en die heeft ons naar huis gebracht, was niet duur want taxi's kosten hier geen drol. Dus nu ligt de voorraad kast lekker vol en kunnen we voorlopig eten. Daarna nog lekker een biertje gedronken buiten.

Vandaag hadden we al vroeg les en wel sustainable tourism, het leek ons wel leuk daar iets over te leven maar na vijf minuten wisten we al dat dit hem niet ging worden, we hadden totaal geen voorkennis en dat bleek toch wel nodig voor een graduation course. Dus meteen naar de roostermaker gegaan en gelukkig konden we nog wisselen dus nu doen we marketing in plaats van toerisme, daar beginnen we maandag meteen mee. De andere les van vandaag was prima niet extreem moeilijk maar wel interessant. Midden in die laatste les ontstond een dikke discussie tussen twee vrouwen, iets over woningen die op het eiland gebouwd werden en die ene vrouw werkte voor het bedrijf dat aan het bouwen was en het ging er aardig op. Ik, Nick en Tom wisten niet echt waar het over ging maar konden onze lach amper inhouden. Toen de dag eindelijk voorbij en ons weekend begonnen was na twee lange lessen en vier uur tussenuur in de zon, stapten we in de bus, hier hebben we een nieuw record gevestigd, met 24 personen in een busje!! Vanavond nog even een paar biertjes gaan drinken bij een studiegenoot en dan genieten van t weekend.

• 24 Januari 2014 - 20:16

Roel:

Heey Ditcher,

Goed bezig man. Je hebt het daar prima naar je zin zo te horen. Hier ook een topdag gehad. Alexander Pechtold was te gast op school. Heb hem de hand mogen schudden en nog even een kort praatje mee gemaakt. Toffe ervaring!

• 25 Januari 2014 - 10:25

Joep Smeets:

Hoi Joost,

De eerste keer dat ik je reisverslag lees (de andere moet ik nog ff lezen), je hebt het goed naar de zin gelukkig. Had ik ook niet anders verwacht. Maak er een mooie tijd van !!!

• 25 Januari 2014 - 17:21

Petra:

Super goed bezig daar. Ik begrijp dat het vooral genieten is!!!

• 26 Januari 2014 - 16:57

Gerda Willems:

ha die joost,
    Zo te lezen is het nog echt vakantietijd met veel versnaperingen qua drank.
    Dus die bijnaam zal je inderdaad wel blijven houden, dus je voetjes en benen natuurlijk maar wat in de gaten houden, je krijgt je tijd wel om, ben ik niet bang voor.
    En nu ik dit lees is het alweer week-end, bij ons weer bijna afgelopen.
    Fijne les, strandweek maar weer zou ik zeggen.

Kei mooie verslagen, ga zo door.
    groetjes vanuit thuisfront
    Gerda